Hurjat raskauskilot - maaliskuu

Kirjoitin helmikuun lopulla raskauskiloistani. Ajattelin, että voisin itseni tsemppaamisen nimissä alkaa kirjoittaa kuukausittaisen raskauskilopostauksen. Meiän perheen Annika heitti myös väriä lautaselle -haasteen, joka sopii erittäin hyvin minulle. Tässä kuussa kiloja lähti kaksi, kahdeksan jäljellä.

Perus aamupala: kaurapuuroa, marjoja, 100% kauraleipää, tuoremehua ja teetä.
Raskauskilo-projekti etenee hyvin rennosti ja ruokavaliopainotteisesti. Ruokavalioni on rento, syön kaikkea (hieman munaa ja maitoa vältellen). Tärkeimpänä pidän säännöllistä ateriarytmiä. Etenkin aamupala ja lounas ovat suuressa roolissa iltasyömisten suhteen. Jos syön aamupäivän hyvin (paljon ja monipuolisesti) vältyn melko varmasti iltamässäilyltä. Aterioita syön 3-5 ja lämpimiä ruokia (tai ruokaisia salaatteja) kaksi kertaa päivässä. Herkkuja syön, välillä kiitettävästi.
Lounaalla syön usein valmisruokaa, hyvässä tapauksessa salaattia.
Polvien uudet nivelongelmat asettaa haasteita liikunnalle, mutta salijäsenyys olisi tarkoitus palauttaa voimiin. Toivon mukaan spinning olisi sopivaa liikuntaa tässäkin vaiheessa, tai ehkä menisin pääkopan takia vain venyttelytunnille. Kuitenkin olisi kiva päästä tekemään muutakin, kuin kävelylle vaunujen kanssa.

Huhtikuun tavoitteena on salijäsenyyden aloittaminen, saada entistä enemmän väriä lautaselle ja pudottaa ainakin 2 kiloa. Arkiliikuntaa pitäisi myös muistaa harrastaa enemmän ja toivoa, että liikunnan ilo palaisi ja jalat alkaisivat toimia normaaliin tapaan.

Roskaruoka on suuri paheeni, mutta onneksi sitä voi tehdä helposti itse.
 Onko lukijoissa ketään, joka yrittäisi päästä raskauskiloista eroon? Kuinka sujuu?

4 kommenttia

  1. Mitä nivelongelmia sinulla on polvissa? Osallistuin vuosi sitten maaliskuussa kyykkyhaasteeseen ja tein syväkyykkyjä, siis peppu osui kantapäihin. Se oli liikaa polville. Polvet oireilevat edelleen jumpassa kyykkyjä tms tehdessä.

    Saako muuten udella missä salilla käyt?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen sairastanut teininä reumaa ja ilmeisesti raskaus ja imetys ovat aktivoineet sen taas. Käytännössä en pääse tällä hetkellä kyykkyyn.

      Easyfitillä olen käynyt ja olisi taas tarkoitus alkaa käymään. Sielä on hyvä ilmapiiri ja hinta on sopiva. Käytkö itse jossain? :)

      Poista
  2. Kävin kokeilemassa Easyfitillä, mutta jotenkin en tykännyt. Itse käyn Wasamovella. Olen käynyt jo 11 vuotta. Lapsettomuusvuosina purin todenteolla tuskaa liikuntaan ja kävin jumpassa yhtä lepopäivää lukuunottamatta joka päivä ja joinain päivinä kaksi peräkkäin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin kävin lapsettomuusaikana ahkerasti, mut en ihan noin tunnollisesti kuin sinä. :)

      Poista

Hei, jätäthän kommentin! :)